Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ

Η Βασιλική (Μπέση) Δενδρινού είναι Ομότιμη Καθηγήτρια Κοινωνιολογίας της Γλώσσας και Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης. Δίδαξε στο ΤΑΓΦ από το 1976 έως το 2015, έχοντας διατελέσει Διευθύντρια του Τομέα Γλώσσας-Γλωσσολογίας, του οποίου ήταν μέλος, καθώς και Πρόεδρος του Τμήματος για 4 έτη τη δεκαετία του 90. Έχει διευθύνει συνολικά 48 διδακτορικές διατριβές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ από τις αρχές του 2000 μέχρι που αφυπηρέτησε διηύθυνε οχτώ σημαντικά έργα τα οποία συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και εθνικούς πόρους. Τα επιστημονικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στους χώρους της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και αξιολόγησης της γλωσσικής γνώσης, της εκπαιδευτικής γλωσσολογίας, της κριτικής ανάλυσης λόγου, της γλωσσικής πολιτικής και του εκπαιδευτικού γλωσσικού προγραμματισμού.

Είναι Διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας «RCeL», Πρόεδρος της Κεντρικής Εξεταστικής Επιτροπής για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας και Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κοινωνίας των Πολιτών για την Πολυγλωσσία, στο πλαίσιο του οποίου έχει αναπτύξει το δίκτυο CURUM για την συνεργασία μεταξύ πανεπιστημιακών μονάδων που ερευνούν θέματα για την πολυγλωσσία στην κοινωνία και την εκπαίδευση. Από το 2020 είναι επίσης υπεύθυνη της Επιστημονικής Επιτροπής του Κέντρου Αριστείας για την Πολυγλωσσία και Γλωσσική Πολιτική του ΕΚΠΑ.

Ανάμεσα στις σημαντικότερες δημοσιεύσεις της είναι το βιβλίο που συνέγραψε με τον Macedo και τη Gounari, The Hegemony of English (Routledge, 2003) το οποίο βραβεύτηκε το 2004 στις ΗΠΑ και έχει έκτοτε μεταφραστεί στα Ισπανικά (2005), στα Πορτογαλικά (2006) και στα ελληνικά (2010). Οι πρόσφατες δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν The Politics of Foreign Language Policies, Teaching and Testing (Εκδόσεις «Πεδίο», 2020), μια μελέτη στα ελληνικά για τη γλωσσική οικολογία, σε τόμο που επιμελήθηκαν οι Μπουκάλα και Στάμου, με τίτλο Κριτική Ανάλυση Λόγου: (Απο)δομώντας την ελληνική πραγματικότητα (εκδόσεις «Νήσος») και μια μελέτη στα αγγλικά με τίτλο A data-driven curriculum with mediation descriptors for plurilingual education, η οποία περιλαμβάνεται στον τόμο που επιμελήθηκαν ο Little και η Figueras, Reflecting on the Common European Framework of Reference for Languages and its Companion Volume (Multilingual Matters, 2022). Τελευταία της εργασία ο υπό δημοσίευση συλλογικός τόμος τον οποίο επιμελείται και έχει τίτλο Mediation as Linguistic and Cultural Negotiation of Meanings and Plurilingualism (Routledge).

Το πλήρες Βιογραφικό Σημείωμα εδώ