Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Το μάθημα εξετάζει μια σειρά διαφορετικών μετεγγραφών της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας τις οποίες ανέλαβαν Αμερικανοί/ίδες θεατρικοί/ές συγγραφείς αλλά και σκηνοθέτες στη διάρκεια των τελευταίων εκατό χρόνων. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα κληθούν να μελετήσουν τις επιλεγμένες αυτές περιπτώσεις του σύγχρονου αμερικανικού θεάτρου ως απόπειρες έγκυρης επανεξέτασης της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας αλλά και ως ανασκευές οι οποίες ενίοτε αποτελούν στην ουσία παραποίηση των κλασσικών. Το ενδιαφέρον στρέφεται γύρω από τα ποικίλα και συχνά αμφισβητήσιμα αποτελέσματα που προκύπτουν από αυτή την πολιτισμική όσμωση. Επιπλέον, ερευνώνται οι τρόποι με τους οποίους η ενασχόληση αυτή με την αρχαία ελληνική τραγωδία, η οποία σαφώς αντανακλά μια ευρύτερη «εμμονή» του αμερικανικού πολιτισμού με την κλασσική Ελλάδα, επηρέασε καθοριστικά την πορεία εξέλιξης του αμερικανικού θεάτρου κατά τη διάρκεια του εικοστού αιώνα. Μέσα από τη μελέτη έργων του λογοτεχνικού και θεατρικού κανόνα, όπως αυτά των Eugene O’ Neill, Thornton Wilder, Tennessee Williams αλλά και των πειραματικών εγχειρημάτων σκηνοθετών όπως οι Richard Schechner, Bob Wilson, Peter Sellars, Lee Breuer καθώς και σύγχρονων έργων συγγραφέων όπως οι John Jesurun, Luis Alfaro, Cherrie Moraga που εστιάζουν σε θέματα φύλου, φυλής, κοινωνικής τάξης, το μάθημα εξετάζει την πορεία του αμερικανικού θεάτρου σε σχέση με τις γενικότερες πολιτισμικές εξελίξεις και τα κοινωνικό-πολιτικά φαινόμενα της εκάστοτε ιστορικής στιγμής. Οι κατευθύνσεις της έρευνας που αναλαμβάνουν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναπτύσσονται γύρω από το εύρος και την εγκυρότητα των προσεγγίσεων μέσω των οποίων το αμερικανικό θέατρο ανακαλύπτει εκ νέου τη δυναμική και την πολυπλοκότητα των κλασσικών κειμένων καθώς και τους τρόπους με τους οποίους επιχειρεί να συνδιαλέγεται με το παρελθόν.

Η αξιολόγηση των φοιτητών και των φοιτητριών βασίζεται στη συμμετοχή τους στις συζητήσεις στη διάρκεια του μαθήματος, σε προφορικές παρουσιάσεις στην τάξη, σε προφορικές και γραπτές βιβλιοκρισίες και τέλος σε μια μεγαλύτερη ερευνητική εργασία.