Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

REVICTO

Iστοσελίδα: https://revictoproject.com/

Το ερευνητικό έργο "Αναπαραστάσεις της νεώτερης Ελλάδας στη λαϊκή λογοτεχνία και τον πολιτισμό της βικτωριανής εποχής" χρηματοδοτείται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) στο πλαίσιο της Δράσης «1η Προκήρυξη ερευνητικών έργων ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. για την ενίσχυση των μελών ΔΕΠ καιβΕρευνητών/τριών και την προμήθεια ερευνητικού εξοπλισμού μεγάλης αξίας» (Αριθμός Έργου: 2652). Η έρευνά μας μελετά τους τρόπους με τους οποίους η λαϊκή λογοτεχνία και ο πολιτισμός της βικτωριανής εποχής αναπαράστησαν την Ελλάδα του 19ου αιώνα σε περιοδικές και άλλες εκδόσεις με σκοπό να συμβάλει στην ερμηνεία των πολιτισμικών σχέσεων μεταξύ Βρετανίας και Ελλάδας. Παρότι αρκετοί ερευνητές έχουν ήδη εξετάσει τη σημασία της αρχαίας Ελλάδας ως πολιτισμικό σύμβολο συστηματικής αναφοράς για τη συγκρότηση του βρετανικού πολιτισμού, ο ρόλος της νεώτερης Ελλάδας στη βικτωριανή εποχή μέσα από λογοτεχνικά και άλλα κείμενα δεν έχει μελετηθεί επαρκώς.

Η διερεύνηση των λογοτεχνικών και πολιτισμικών ανταλλαγών μεταξύ Βρετανίας και Ελλάδας την περίοδο που η Ελλάδα συγκροτείται ως έθνος-κράτος οδηγεί στην επανεξέταση ζητημάτων όπως: α. Η διαμόρφωση ενός νέου εννοιακού λόγου και μιας νέας ιδεολογίας για την χώρα και τη θέση της εντός της Ευρώπης μέσω της πληθώρας λογοτεχνικών και άλλων κειμένων σχετικά με τη νεώτερη Ελλάδα και β. Η ενδεχόμενη ύπαρξη κάποιου εναλλακτικού λόγου έναντι του δίπολου της εξιδανικευμένης και της απαξιωμένης Ελλάδας.

Η έρευνα δεν αποσκοπεί μόνο στη μελέτη των αναπαραστάσεων της Ελλάδας αλλά και στην ανίχνευση των λογοτεχνικών και πολιτισμικών ανταλλαγών ανάμεσα σε Βρετανούς και Έλληνες στη βικτωριανή περίοδο, καταγράφοντας περισσότερο μια ενεργητική συνάντηση παρά μια παθητική πρόσληψη. Τέλος, η έρευνα διευκολύνεται από τις εξελίξεις που προσφέρει η ψηφιακή εποχή των ανθρωπιστικών σπουδών, αφού πολλές πηγές λαϊκού πολιτισμού όπως περιοδικά και εφημερίδες έχουν ψηφιοποιηθεί, αλλά και συνεισφέρει η ίδια στις ανθρωπιστικές ψηφιακές σπουδές.